Praktycznie każdy otrzymuje do swojej skrzynki pocztowej gazety promujące sklepy, galerie handlowe czy też restauracje. Często gazety reklamowe tworzą nowe firmy, by zaistnieć w świadomości konsumentów. Informują ich o swoim produkcie i promują się na wybranym wcześniej obszarze. W skrzynkach pocztowych potencjalni klienci znajdują ulotki, gazety reklamowe czy też menu pizzerii. Są duże markety, które wydają gazety reklamowe raz w tygodniu. Tym sposobem informują konsumentów o nadchodzących promocjach i wyprzedażach. Klienci mogą w domu na spokojnie przejrzeć ofertę marketu i zaplanować zakupy. Bardzo wiele ludzi specjalnie udaje się na zakupy, po to by nabyć wcześniej ujrzaną rzecz z gazety. Producenci często reklamują swoje produkty, jako te, które znalazły się w promocyjnej gazetce. Gazety i ulotki reklamowe trafiają do bardzo szerokiej grupy potencjalnych klientów. Grupa wiekowa jest bardzo szeroka, gdy ulotki rozdawane są wszystkim mieszkańcom. Nie wybiera się tu ludzi ze względu na ich wiek, płeć czy zarobki.