Mogłoby się wydawać, że reklama to produkt czasów jak najbardziej współczesnych. Otóż nic bardziej mylnego. Pierwsze formy reklamy pochodzą ze starożytności, kiedy właściciele karczm i zajazdów wykuwali nazwy swoich przybytków na terakotowych i kamiennych szyldach. Na średniowiecznych targowiskach sprzedawcy przekrzykiwali się nawzajem zachwalając swoje towary. Jednak dopiero wynalezienie druku w piętnastym wieku spowodowało, że media, wiadomości, reklama stały się powszechne i dostępne dla wszystkich. Pierwsza reklama prasowa pojawiła się w Anglii w roku 1480. Trzeba było czekać niemal pięćset lat, do roku 1941 aby obejrzeć pierwszą reklamę telewizyjną, wyprodukowaną i wyemitowaną w Stanach Zjednoczonych. Od tego momentu rozwój reklamy wciąż nabierał tempa aby w obecnych czasach osiągnąć poziom absolutnej wszechobecności treści reklamowych. Wielkie koncerny jak i małe przedsiębiorstwa zaczęły sobie zdawać sprawę z faktu, że reklama jest dźwignią handlu i bez niej nawet najlepiej zarządzana firma nie ma najmniejszych szans na przetrwanie.